Press and Events

By Gaetano Mecenero

Sep 25, 2020

- By Gaetano Mecenero

The new challenger in the financial industry Yapeal stands for simple modern banking of the future, which sets new standards in terms of IT and usability. For highest security, Yapeal relies on Futurae’s two-factor authentication platform.

Yapeal, the first Swiss account with Finma Fintech license is online. The company offers a purely digital financial solution, a “digital wallet”. This includes a directly connected account with personalizable IBAN, a VISA debit card and an app that processes transactions in real time, completely digital without the involvement of a third party bank; the card is also issued directly by Yapeal without a third party - in other words, everything is directly from a single source; a benefit a user can feel directly.

The security of its services is ensured by the YAPEAL Shield App, which is based on a consistent end-to-end concept with state-of-the-art encryption and authentication technologies from the Swiss cybersecurity company Futurae Technologies. In simple words: no SMS or phototan or similar is needed; when using the app, authentication happens seamlessly and in the background enhanced with Face-ID or fingerprint; in other words, “super smooth”.

Futurae was founded by members of the Systems Security Group at the Swiss Federal Institute of Technology (ETH) in Zurich with the goal of making the authentication process more user-friendly and secure for users and organizations. The platform consists of a modular authentication platform, offering full flexibility to organizations and protecting the privacy of users.

Christian Meier, CIO Yapeal says: “Futurae combines security and usability with its innovative technologies. These technologies complement our in-house tech stack”.

Sandra Tobler, co-founder and CEO of Futurae, adds: “We are excited to secure Yapeal’s wallet since it’s in-house IT stack and possibilities that arise for the customers are unique”.

Yapeal wallet

Challenger Yapeal setzt auf Futuraes Authentisierung

Der neue Challenger in der Finanzbranche Yapeal steht für simples modernes Banking der Zukunft, welche in Punkto Usability neue Massstäbe setzt. Für höchste Sicherheit setzt Yapeal auf Futuraes Zwei-Faktor Authentisierungs-Plattform.

Yapeal, die erste Schweizer Konto mit Finma Fintech-Lizenz ist online. Das Unternehmen bietet eine rein digitale Finanzlösung an, ein “digitales Portemonnaie”. Dieses umfasst ein direkt angebundenes Konto mit personalisierbarer IBAN, eine VISA Debitkarte und eine App, die Transaktionen in Echtzeit verarbeitet, komplett digital ohne Beteiligung einer Drittbank; auch die Karte wird direkt von Yapeal herausgegeben ohne Drittanbieter - also alles direkt aus einer Hand; diese Einigkeit ist als User deutlich spürbar.

Für die Sicherheit ihrer Dienste sorgt die YAPEAL Shield App, welche auf einem konsistenten end-to-end Konzept mit modernster Verschlüsselung und Authentisierungs-Technologien des Schweizer Cybersecurity Unternehmen Futurae Technologies basiert. In einfachen Worten: Man braucht keine SMS und keinen photoTAN oder ähnliches; bei der Nutzung der App passieren die Authentisierungen nahtlos und im Hintergrund via Face-ID oder Fingerprint; also “super smooth”.

Futurae wurde von Mitgliedern der Systems Security Group an der Eidgenössischen Technischen Hochschule (ETH) in Zürich mit dem Ziel gegründet, den Authentisierungsprozess für Benutzer und Organisationen benutzerfreundlicher und sicherer zu gestalten. Die Plattform besteht aus einer Vielzahl von Authentisierungs-Methoden, die den Unternehmen volle Flexibilität bietet und die Privatsphäre der Benutzer schützt.

Christian Meier, CIO Yapeal meint: „Futurae vereint mit ihren innovativen Technologien Sicherheit und Usability. Diese Technologien ergänzen ideal unseren Inhouse Tech Stack."

Sandra Tobler, Mitbegründerin und CEO von Futurae, fügt hinzu: „Wir freuen uns, das Wallet von Yapeal zu sichern, da es sich um einen internen IT-Stack handelt ergeben sich so einzigartige Möglichkeiten für die Kunden."

Contact:

Ready to Get Started?

Try the Futurae Authentication Suite today - 3 months for free.